Ігор Росоховатський
НАУКОВО-ФАНТАСТИЧНІ ПОВІСТІ ТА ОПОВІДАННЯ
Рецензент кандидат філологічних наук В.І.Положій
ОПОВІДАННЯ
ЩО ТАКЕ ЛЮДИНА?
Стенограма уроків філософії
у початковій школі XXII століття,
виконана класною обчислювальною машиною
Урок перший
ОДЕРЖИМИЙ
Довідка. Відбувалося це в ті дні, коли весь світ облетіло повідомлення про те, що в сузір’ї Великої Ведмедищ спалахнула нова зірка, інтенсивність випромінювання якої порівняно невелика, але її видно навіть неозброєним оком. За два дні по тому, як нову зірку сфотографували і вона почала пульсувати, телескопи прийняли перший сигнал — потрійне повторення літери “О”.
***
— Я чекаю, поки ви вгамуєтесь, — промовив Учитель.
Дівчатка й хлопчики повернули до нього обличчя — на них можна було прочитати досаду й роздратування. Вони ніби говорили: ох, дайте нам спокій, хіба ви не бачите, що з нас невідкладна справа — обговорюємо загадку Великої Ведмедиці? Здавалося, ніякі слова не зженуть з їхніх облич цього виразу. Але Вчитель знав, що справжня мудрість полягає в тому, щоб знайти найпростіший вихід там, де, здається, вже нічим не зарадиш.
— Давайте всі разом поговоримо про те, що вас бентежить, — запропонував він.
Діти пожвавішали.
— Сьогодні ми повинні розпочати нову філософську тему “Що таке людина?”. Чи не так? — запитав Учитель.
— Так, — відповіла Нетерпляча дівчинка. — Але ж ви щойно сказали, що ми всі гуртом поговоримо про те, що нас хвилює.
Комментарии к книге «Можливість відповіді», Ігор Росоховатський
Всего 0 комментариев